tisdag 4 augusti 2009

Organisera...

Organisera, det som jag brukar vara bäst på, men så svårt att organisera sig själv. Jag håller på att försöka planera hur jag och familjen ska hinna med allt som ska göras.
Vi har alltid någon sorts schema om vem som ska göra vad som disk, sopsortering, damsugning, tvätt mm. Nu vill jag även styra upp mattider och tid för mig då jag kan hinna med att röra på mig lite mer. Det verkar alltid som dagarna är så långa men de försvinner fort när man inte utnyttjar tiden, allt som oftast känns det som stora delar av dagen gått åt till att vänta på någon eller något. Det är som när vi ska laga middag; jag frågar vem som kan skala potatis, och någon erbjuder sig alltid; sen dröjer det och det äringen idé för mig att göra resten förrän potatisen står på spisen. Liknande saker händer hela tiden. Det är ingen som är ovillig men samspelet fungerar inte riktigt. Jag hoppas komma på en lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar